HTML

C-R-M

Publikált CRM cikkek tárhelye: banki és biztosítási szektor, telekommunikáció, kereskedelem ***************************** FONTOS! A BLOGON MEGJELENT ÍRÁSOK CSAK A SZERZŐ ENGEDÉLYÉVEL, A HIVATKOZÁS PONTOS MEGJELÖLÉSÉVEL HASZNÁLHATÓK FEL. *****************************

Friss topikok

CRM alapfogalmak

2020.06.05. 15:08 S.CH

2020, AZ ÚJ ÉV!

Ahhoz, hogy közelebb kerülhessünk (a 25 éve adatbázis marketingből kinőtt és azóta digitálisan is kuszává vált) CRM-hez, fontos néhány alapfogalmat ismét felidézni. 

1. pont:

Emlékszik még valaki a marketing tankönyvek 4P jelszavára? Remélem, hogy már mindenki elfelejtette! Nem a Product -> hanem a Customer, nem a Price -> hanem a Cost, nem a Place (XXI.században vagyunk!) -> hanem a Convenience, nem a Promotion -> hanem a Communication.

4P->4C

2. pont: 

Termékmarketing vs. szolgáltatás marketing

3. pont:

Customer Lifetime Value három alapkérdése:

- hogyan tudom csökkenteni az ACQUSITION  költségeit? hogyan tudok minél célzottabban, minél kisebb költséggel célcsoportokat elérni? hogyan tudom az érdeklődő (PROSPECT) ügyfeleket minél inkább becsatornázni és kezelni az értékesítési/ügyfélkapcsolati folyamat kezdetén? hogyan lesz a PROSPECT-ből NEW CUSTOMER?

- hogyan tudom a megszerzett ügyfeleimet megtartani (RETENTION/ATTENTION)? miként növelhető - termék és szolgáltatásfejlesztésekkel, a megfelelő időben/helyen adott ajánlatokkal az ügyfél elégedettsége? miként fog újabb termékeket vásárolni (XSELL),  vagy magasabb értékű szolgáltatásra/termékre váltani (UPSELL)? 

- hogyan és mely ügyfélcsoportokra kell kiemelt figyelmet fordítani, hogy "a legértékesebb" ügyfeleket megőrizzük? elégedettségük, ajánlások miként fog újabb ügyfeleket bevonzani? hogyan és kikre dolgozzunk ki LOYALTY programot, mely etikusan - hosszabb távon is fenntartható, hosszabb távú elköteleződést jelent mindegyik partner részéről. 

4. CRM - mint stratégiai szemlélet

CRM - egy stratégiai szemlélet. Aminek fókuszában az ügyfél áll, technológiával támogatott, többcsatornás ügyfélkapcsolat  - mely hosszútávon , jövedelmezően fenntartható. 

minden szó fontos!

ügyfél - nem a termékhez keresem az ügyfelet, hanem az ügyfél megszerzése, megtartása érdekében fejlesztek új termékeket/szolgáltatásokat

technológiával támogatott - természetesen lehet papíralapon is (és néha többet ér, mint a drága technológia , mely mögött nincs átgondolt stratégia, vagy szemléletváltás). mindenesetre a többcsatornás ügyfélkapcsolat kezelés  miatt valóban elképzelhetetlen technológia nélkül 

többcsatornás - személyes találkozók helyett/mellett, internet, facebook, instagram és mindenmás

hosszútávú szemlélet - nem (csak) az ügyfél jelenlegi "állapota" érdekel, hanem a lehetőség, a POTENTIAL , ami benne van. / nosztalgikus arra gondolni, amikor először fejlesztettünk termékeket a junior korosztálynak, arra gondolva, hogy néhány év múlva  ők lesznek az ügyfeleink. vagy hosszútávú szemléletre vall, ha hiszünk abban, hogy a gyerekek/családok bevonzásával lesznek 5-10 év múlva hűséges múzeum látogatóink/

jövedelmezően fenntartható - micsoda remek világ lenne, ha mindenkinek a létező  legmagasabb szintű szolgáltatást tudnánk nyújtani, most, azonnal. valójában mindenkinek az adott igényéhez igazodó, a számára legjobb következő ajánlatokat kell felkínálni. 

5. Hányféle a CRM?

analitikus CRM

operatív CRM

kollaboratív CRM

(lásd  a korábbi blogbejegyzéseket)

6. És hogyan induljunk?

Az első lépés - a stratégia. Felismerni, hogy egy ügyfélérték mátrixban hol és hány ügyfelünk helyezkedik el. ...

Let' s start it!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: loyalty LTV 4C Lifetime value

A bejegyzés trackback címe:

https://c-r-m.blog.hu/api/trackback/id/tr2514376189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása