HTML

C-R-M

Publikált CRM cikkek tárhelye: banki és biztosítási szektor, telekommunikáció, kereskedelem ***************************** FONTOS! A BLOGON MEGJELENT ÍRÁSOK CSAK A SZERZŐ ENGEDÉLYÉVEL, A HIVATKOZÁS PONTOS MEGJELÖLÉSÉVEL HASZNÁLHATÓK FEL. *****************************

Friss topikok

4 P->4 C ismét!

2020.06.05. 15:07 S.CH

Még egyszer érdemes felidézni, hogy mit is jelent a 4P-> 4C szemléletváltás!

A hagyományos marketing 4 P szemlélete ( a termékre-product, az árra - price, a helyre - place és a promócióra építi a stratégiáját). Ehelyett - lassan 20-25 éve! - az adatbázis alapú marketing szemlélettel együtt a P-k helyett a C-k világa jött el: 

A termék helyett az ügyfél kerül a fókuszba, azaz leegyszerűsítve - megfordul a folyamat: már nem a gondosan kifejlesztett, kreatív elmékből kipattant termékekhez keressük a vásárlót (akinek el lehet adni), hanem az ügyfelek ismerete alapján történik maga a termék, az ár, a kapcsolódó kommunikáció és kommunikációs csatorna kiválasztása. PRODUCT -> CUSTOMER

A gondosan felmért piackutatások és versenyelemzések jelentősége bár megmarad, de az ár helyett sokkal inkább a hatékonyság, az alacsonyabb költséggel előállított, hatékonyabb módon értékesített és így alacsonyabb marketing költségekkel járó megoldások preferáltak. PRICE -> COST

Amíg a múlt században az értékesítési hely (a bolt!) meghatározó volt a marketingben - egy belvárosi üzlet, tágas portáljának ma már másodlagos szerepe van. A fizikai megjelenés helyett a kényelem, a 24 órás elérhetőség, a digitális jelenlét a legfontosabb - az a csatorna, ami leginkább szolgálja az ügyfél kényelmét. PLACE -> CONVENIENCE/CHANNEL

És itt  kedvencünk! A  hajdanán kitalált terméket, ha másképp nem, mindenféle promócióval (pld. extra utazási nyereményekkel) el lehetett adni, a vásárlót be és el lehetett csábítani. Aztán legfeljebb kiderült, hogy tévedett és többet nem vásárolta meg a terméket. Ma az egyszeri vonzó promóciók helyett a folyamatos és korrekt kommunikáció a kulcs a hosszú távú ügyfélkapcsolatban. PROMOTION->COMMUNICATION

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: LTV 4C

A bejegyzés trackback címe:

https://c-r-m.blog.hu/api/trackback/id/tr515742630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása