HTML

C-R-M

Publikált CRM cikkek tárhelye: banki és biztosítási szektor, telekommunikáció, kereskedelem ***************************** FONTOS! A BLOGON MEGJELENT ÍRÁSOK CSAK A SZERZŐ ENGEDÉLYÉVEL, A HIVATKOZÁS PONTOS MEGJELÖLÉSÉVEL HASZNÁLHATÓK FEL. *****************************

Friss topikok

Conference

2009.11.30. 19:21 S.CH

 

Napi Gazdaság
Az üzleti tudás az adatok mélyén rejtőzik
Üzleti tudás az adatok mélyén címmel tartott szakmai rendezvényt a KFKI Csoporthoz tartozó IQSYS Informatikai Rt. Az esemény résztvevői az üzletiintelligencia- és adattárház-megoldások aktuális trendjeivel, a szegmens jelenlegi helyzetével, az adattárházprojektek üzleti és műszaki oldalával ismerkedhettek meg.
 Az IQSYS a közelmúltban „Üzleti tudás az adatok mélyén” címmel kötetet adott ki azok számára, akik érdeklődnek az üzletiintelligencia- (BI) és az adattárházprojektek iránt. A maga nemében úttörő kiadvány adta a társaság június 15-i rendezvényének apropóját is. Résztvevői olyan vezetők és szakemberek voltak a banki, államigazgatási és nagyvállalati szférából, akiknek elemi szakmai vagy piaci érdekük, hogy lépést tartsanak a BI fejlődésével és felhasználásának legújabb módszereivel.
Az IQSYS üzleti intelligencia területért felelős vezetője, Sipos Ferenc előadásában 1995-ig tekintett vissza, amikor a cég üzembe helyezte az első magyar adattárházat a Mabisznál. Felhívta a figyelmet, hogy bár az adattárházprojektek jellege és felépítése azóta sem változott, a hangsúly már régen nem a sikeres megvalósításon, sokkal inkább a nyert adatok minél hatékonyabb hasznosításán van.
Papp Attila, a cég vezető üzletiintelligencia-szakértője a BI-projektek állami alkalmazásáról szólt. Előadásában egy nemrégiben elkészült rendszer bemutatásán keresztül bizonyította, mennyire hatékonyan szolgálhatja egy adattárház-alapú információszolgáltató rendszer az államigazgatási struktúra, és ezen keresztül a társadalom céljait. A megoldás segítségével korábban elsikkadó összefüggések tárhatók fel, és megvalósítható a valóban naprakész, folyamatosan frissülő jelentési rendszer, amire régebben esély sem volt. Az ilyen megoldások segítségével rövidülnek az átfutási idők, gyorsul az ügyintézés, és radikálisan csökken a visszaélések lehetősége – hívta fel a figyelmet a szakértő. Schay Krisztina, az MKB ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) tanácsadója a BI-rendszerek direkt kampányokban betöltött szerepéről beszélt. Ezen rendszerek segítségével olyan ügyféladatok is összevethetők, amelyek soha nem látott mértékben pontosítják egy-egy kampány célcsoportját. Így nemcsak olcsóbb a kampány – hiszen feleslegesen nem keresnek meg senkit –, hanem sokkal hatékonyabb is, mert új ügyfelek is a látótérbe kerülhetnek az összefüggések elemzésével.
Adatbányászati sikertényezők – banánhéjak az elemzésben című előadásában Fajszi Bulcsú, az IQSYS adatbányászati vezetője hangsúlyozta: bármilyen adattárházprojekt sikerének feltétele az alapadatok minősége. Ha ez nem megfelelő (redundáns elemeket, pontatlan írásmódokat, elavult információkat tartalmaznak), akkor legyen bár az adattárházrendszer bármilyen jó és fejlett, az eredmény kérdéses lesz. Ez a teljes projekt hitelét is megingathatja, és eljátszhatja a felhasználók és a döntéshozók bizalmát, közvetlen kárt okozva az ügyfélnek.
A rendezvényen előadások hangzottak el a fentieken túl az adatminőség, a számvitel és a tudástőke tárgyában, valamint a résztvevők számos esettanulmányon keresztül ismerhették meg az üzletiintelligencia-projektek különböző felhasználási területeinek tapasztalatait.

Szólj hozzá!

Címkék: Campaign

A bejegyzés trackback címe:

https://c-r-m.blog.hu/api/trackback/id/tr941564560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.