HTML

C-R-M

Publikált CRM cikkek tárhelye: banki és biztosítási szektor, telekommunikáció, kereskedelem ***************************** FONTOS! A BLOGON MEGJELENT ÍRÁSOK CSAK A SZERZŐ ENGEDÉLYÉVEL, A HIVATKOZÁS PONTOS MEGJELÖLÉSÉVEL HASZNÁLHATÓK FEL. *****************************

Friss topikok

Conference

2009.11.30. 19:15 S.CH

 

infovilág
Üzleti tudás az adatok mélyén
Infovilág, 2005-06-15 16:06:50 - Szerkesztő: Kulcsár László
eszközök:
Ezzel a címmel tartott szakmai rendezvényt a KFKI Csoporthoz tartozó IQSYS Informatikai Rt. Az esemény résztvevői az üzletiintelligencia- és adattárház-megoldások friss irányzataival, az adattárház-tervek üzleti és műszaki oldalával ismerkedhettek meg.
A cég nemrég könyvet adott ki mindazok számára, akik bármilyen szempontból érdeklődnek az üzleti intelligencia (BI), és az adattárház-projektek iránt. Az átfogó, a maga nemében úttörő munka tette időszerűvé a mai rendezvényt is. Résztvevői a banki, az államigazgatási és nagyvállalati ágazat olyan vezetői és szakemberek, akiknek elemi szakmai vagy piaci érdekük, hogy lépést tartsanak a BI fejlődésével és felhasználásának legújabb módszereivel.

Az IQSYS üzletiintelligencia-területért felelős vezetője, Sipos Ferenc 1995-ig tekintett vissza előadásában, amikor a cég üzembe helyezte az első magyar adattárházat a MABISZ-nál. Felhívta a figyelmet, hogy bár az adattárházak jellege és felépítése azóta sem változott, a hangsúly már régen nem a sikeres megvalósításon, sokkal inkább a nyert adatok minél hatékonyabb hasznosításán van.

Papp Attila, a cég vezető üzletiintelligencia-szakértője a BI-k állami alkalmazásáról szólt. Egy nemrégiben elkészült rendszer bemutatásán keresztül bizonyította, mennyire hatékonyan szolgálhatja egy adattárház-alapú információ-szolgáltató rendszer az államigazgatási struktúra, és ezen keresztül a társadalom céljait. A megoldással sokáig elsikkadó összefüggések tárhatók fel, és megvalósítható a valóban naprakész, folyamatosan frissülő jelentésszerkezet, amire régebben, manuális gyűjtések segítségével esély sem volt. Ezáltal rövidülnek az átfutási idők, gyorsul az ügyintézés, és radikálisan csökken a visszaélések lehetősége – hívta fel a figyelmet a szakértő.

Schay Krisztina, az MKB CRM tanácsadója a BI-rendszerek közvetlen kampányokban betöltött szerepéről beszélt. Ezen rendszerek segítségével olyan ügyféladatok is összevethetők, melyek soha nem látott mértékben pontosítják egy-egy kampány célcsoportját. Ezáltal nemcsak olcsóbb egy ilyen kampány – hiszen feleslegesen nem keresünk meg senkit –, hanem sokkal hatékonyabb is, mert új ügyfelek is a látótérbe kerülnek az új összefüggések elemzésével.

„Adatbányászati sikertényezők – banánhéjak az elemzésben” című előadásában Fajszi Bulcsú, az IQSYS adatbányászati vezetője hangsúlyozta: bármilyen adattárházterv sikerének feltétele az alapadatok minősége. Ha ez nem megfelelő (redundáns elemeket, pontatlan írásmódokat, elavult információkat tartalmaznak), akkor legyen bár az adattárház-rendszer bármilyen jó és fejlett, az eredmény kérdéses lesz. Ez a teljes projekt hitelét is megingathatja, és eljátszhatja a felhasználók és a döntéshozók bizalmát, közvetlen kárt okozva az ügyfélnek.

A rendezvényen előadások hangzottak el még az adatminőség, a számvitel, és a tudástőke tárgyában, valamint a résztvevők számos esettanulmányon keresztül ismerhették meg az üzleti intelligencia-projektek felhasználási területeinek tapasztalatait.

Szólj hozzá!

Címkék: Campaign

A bejegyzés trackback címe:

https://c-r-m.blog.hu/api/trackback/id/tr981564543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.