HTML

C-R-M

Publikált CRM cikkek tárhelye: banki és biztosítási szektor, telekommunikáció, kereskedelem ***************************** FONTOS! A BLOGON MEGJELENT ÍRÁSOK CSAK A SZERZŐ ENGEDÉLYÉVEL, A HIVATKOZÁS PONTOS MEGJELÖLÉSÉVEL HASZNÁLHATÓK FEL. *****************************

Friss topikok

Data Mining

2009.11.30. 19:20 S.CH

 

http://www.mfor.hu/cikkek/A_cegek_fejlodesenek_egyik_alapja_az_adatbanyaszat.htmlőpage=2
 menedzsmentforum
 
 
A cégek fejlődésének egyik alapja az adatbányászat
2004. április 21. szerda 13:39:57
Új ügyfél a kiskereskedelmi szektor
Schay Krisztina, a SAS Institute CRM konzulense szerint a pénzügyi, a telekom és újabban, az ügyfél-kártyák hazai megjelenésével, a kiskereskedelmi szektorban is szükségessé válik az adatbányászat alkalmazása.

A SAS definícója szerint az adatbányászat a prediktív eljárások használatával kezdődik. A most beinduló hitelkártya-piac egyik fő kérdése például, hogy a meglévő ügyfelek fogékonyak-e a szolgáltatók által felkínált új lehetőségekre. A kampányokban például azokat kell megszólítani, akik a legfogékonyabbak lehetnek, a valószínűségi számítások alapján. De az adatbányászat segítségével az is megjósolható, hogy egy ügyfél csalásra, vagy elvándorlásra hajlamos-e. a jó modellek négy-ötszörösen hatékonyabbak a véletlenszerű megszólításnál. Amennyiben a 'kibányászott' adatok segítségével szűkített lista alapján küldik ki a DM leveleket, akkor ugyanis ekkora mértékben növelhető az akció hatékonysága.

Az értékes ügyfeleket, akikre hosszú távon is lehet építeni, meg kell tartani, és bővíteni kell a számukat. Az adatbányászat jó eszköz arra, hogy a maximumot hozzuk ki az ügyfélkapcsolatokból. A különböző cross-selling akciókkal például egy magasabb kapcsolati szint felé mozdíthatjuk el a klienseket.

A SAS iparági tudása alapján banki, biztosítói és telekommunikációs adatmodellt alakított ki, és hamarosan elkészül a kereskedelmi szektorra vonatkozó modell: ezek utat mutatnak, hogy milyen kiaknázási célok relevánsak az adott iparágban.

Az adatbányászati eszközök tipikus felhasználói a marketing, a tervezés, kontrolling szakemberek. 'Korábban az IT részleget zaklatták az elemzők, hogy adjon adatbázist, az analitikus elemezte, továbbküldte, amely alapján címlistát generáltak, a direct mail-eket kiküldték, az eredményt, azaz a válaszadást vagy elemezték, vagy nem. Ma már ez a manuális módszer, mivel sokat kampányolnak a cégek, az ügyfelek köre pedig hatalmasra nőtt, s a kommunikáció is több csatornát érint - elképzelhetetlen. A kampányfolyamatot ma már automatizálni kell: korábban a kampányok előkészítése, lebonyolítása három hónapig tartott, ma már ezeknek folyamatosan kell zajlaniuk. Az sem mellékes, hogy a kampánykezelő megoldások az adatvédelmet is sokkal inkább biztosítják.' - mondta el Schay Krisztina.

Az adatbányászat fontosságának érzékeltetéséhez érdemes tudni, hogy a SAS szakembere szerint a cégek organikus növekedésének ma már tulajdonképpen az alapja, hogy az ügyféladatokat maximálisan kihasználják.

 

Szólj hozzá!

Címkék: crm loyalty xsell

A bejegyzés trackback címe:

https://c-r-m.blog.hu/api/trackback/id/tr31564559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása